Megkérdeztem… a marketing tanácsadót

2011. január 16. vasárnap Kategória: HR grafológia, Kiválasztás, Megkérdeztem...

Új sorozatomban olyan személyeket igyekszem megtalálni, akik munkájuk során emberekkel dolgoznak, így az eredmény nem csak saját teljesítményük függvénye, hanem azoké is, akikkel kapcsolatba kerülnek.

Damjanivich Nebojsa

 

Vendégem: Damjanovich Nebojsa marketing tanácsadó

 

Mivel foglalkozol pontosan?

Jelenleg tanácsadóknak, trénereknek és coachoknak segítek megtanítani az ügyfélszerzést a MAT módszer segítségével. 2010-ig online marketing tanácsadóként dolgoztam közép és nagyvállalatoknak.

Munkád során emberekkel kell együttműködnöd. Előfordult már olyan helyzet, amikor „falakba ütköztél”? Esetleg nagyon nehezen tudtál megfelelő eredményt elérni azért, mert a személyek, akikkel kapcsolatban álltál nem megfelelő alap képességekkel rendelkeztek, esetleg az adott témával kapcsolatban nem voltak eléggé motiváltak?

Az utóbbi 9 évben, amikor online marketing tanácsadóként dolgoztam, sokszor találkoztam olyan marketingesekkel, akik finoman szólva nem voltak a megfelelő szakmai szinten. A motiváció is sokszor hiányzott, de tudni kell, hogy a multik szinte minden marketing tevékenységet outsource-olnak (amikor egy adott üzleti egység a hagyományosan belsőként végzett munkát kihelyezi egy külső szolgáltatónak. Az outsourcing esetében a tevékenység ellenőrzése is átruházásra kerül, a megrendelő tehát nem avatkozik bele a munkafolyamatba.), ezért csak a végszámokban motiváltak, de a kreativitásban nem.

Tudnál mesélni konkrét történetet?

Leggyakrabban a szállodaiparban történt az, hogy a szakmaiság és a motiváltság hiányzott. Annyira nem fontos a szállodai tulajdonosoknak, hogy ki csinálja a marketinget és az értékesítést, hogy az már fáj.

Egy szálloda azért hívott meg, hogy szakmai szempontok szerint segítsek a munkaerőkiválasztásnál, amit én meg is csináltam a legjobb tudásom szerint. Viszont emberi oldalról, azaz a személyiségjellemzőit természetesen én nem tudtam ellenőrizni.

Az embert kiválasztottuk és elkezdett dolgozni. A gond az volt, de ez csak pár hónap múlva derült ki, hogy a kiválasztott menedzser nem tudott beilleszkedni. Konfliktusai voltak mindenkivel és nem érezte jól magát abban a szállodában, bár szakmailag kifogástalan referenciái voltak.

A problémák természetesen az eredményen is meglátszottak, azaz nem volt eredmény. Pedig a sok jelentkezőből szakmailag, a legjobban ő felelt meg az adott munkára.

Mi lett a folytatás?

A szállodavezető a marketinges fél éves fizetését és médiakiadásait költségként és nem befektetésként élte meg és kirúgta a fiút. Pedig emberi vonatkozásait ellenőrizve rá lehetett volna jönni ezekre a problémákra már a munkaerő kiválasztásánál.

A féléves költség igen „nagy pénz” volt a kis szállodának, ezért utána sem keresett marketingest soha többé. Én mai napig kiállok a kiválasztott ember mellett szakmai szinten. Sajnos más szempontból én nem tudtam leellenőrizni.

Véleményed szerint hogyan lehetne megelőzni az ehhez hasonló helyzetek kialakulását?

A pályázók személyiségjellemzőit kellene jobban figyelembe venniük a vezetőknek munkaerőkiválasztásnál. Erre biztos, hogy vannak technikák és gyakorlatok, de ez már nem az én „asztalom”.

A grafológia egy olyan módszer, ami a kézírás alapján képes felismerni az író személy alapvető személyiségjellemzőit (pl. alkalmazkodó képesség, konfliktuskezelés, indulatkezelés,…). Szerinted hasznos lenne, ha ez a módszer is segítené a marketingesek kiválasztását?

Ha az eredmények egyértelműen (számszerűsítve, ha lehet) rámutatnának arra, hogy a top 3-4 kiválasztott ember közül, melyik milyen személyiségjellemzőkkel rendelkezik, akkor szerintem, a vezetők sokkal jobban (biztonságosabban) tudnák kiválasztani a megfelelő munkatársakat.

Köszönöm, hogy tapasztalataidat megosztottad olvasóimmal!

Ugye Ön nem szeretne hasonló helyzetbe kerülni, mint az említett szállodavezető? Válasszon körültekintően, látogasson el ide >> .

Önnek is van hasonló története? Ossza meg velünk!

Szóljon hozzá Ön is!

Feliratkozás

Kövesse a hozzászólásokat RSS-en. Iratkozzon föl erre: Megkérdeztem… a marketing tanácsadót

Előző bejegyzés